29. březen 2011
Novela zákona o DPH přináší další změny již od 1.4. 2011.
Mezi nejvýznamnější změny patří možnost uplatnění DPH až
v období, kdy Vám byl prokazatelně doručený daňový
doklad.
Pokud si neevidujete došlou poštu (menší firmy), doporučujeme jako datum
doručení (tedy datum pro nárokování DPH), uvádět datum vystavení
dokladu, popř. k datu vystavení dokladu přičíst 2 pracovní dny = doba,
za kterou by pošta měla doručit doklad v rámci ČR. Např. ve
vyúčtování za telefon bude datum uskutečnění 30.6.2011 a datum
vystavení dokladu 05.07.2011, použije se nejdříve datum pro DPH 05.07.2011,
lépe však 7.7.2011). V případě evidence došlé pošty datum pro
nárokování DPH je datum doručení.
Další významnou změnou je náležitost daňového
dokladu:
V § 28 – je doplněn bod l) , který upravuje náležitosti daňového
dokladu. Vypouští se pojem Daňové dobropisy a Daňové vrubopisy, které
jsou novelou zákona o DPH nahrazeny „Opravnými daňovými doklady“. Pokud
autoři Vámi používaného softwaru nezareagovali včas na tuto změnu, je
nutná úprava, kde text dobropis si změňte na „Opravný daňový
doklad“.
Přenesení daňové povinnosti se týká pouze vybraných
činností:
V ustanovení § 92a jsou z důvodu zabránění daňovým únikům zaváděna
nová pravidla pro použití režimu pro přenesení daňové povinnosti.
(obchod s PHM, šrot,…).
Pokud by Vás zajímali podrobnosti, případně se potřebujete poradit na konkrétním řešení ve Vaší firmě, neváhejte a kontaktujte své účetní.
‹ zpět
náhled tisku | vytisknout | nahoru
2025 © Profit Cheb s. r. o. Prohlášení o přístupnosti Ochrana osobních údajů Podmínky užití Clearbox Vistamedia